DR-Īrija (Kerry) tūrista acīm

Hits: 4322

Pirmkārt jau sākšu ar to, ka pirms brauciena uz Īriju nebiju par to ļoti lielā sajūsmā un neko daudz no šī brauciena negaidīju, jo Īrija man vairāk asociējās ar viesstrādnieku nekā tūrisma zemi, tomēr, kad tur nokļuvām, manas domas mainījās par visiem 100 procentiem, jo nekad nebiju iedomājusies, ka šī zeme var būt tik skaista!

Lai nebūtu tik haotiski, sadalīšu savu aprakstu 2 daļās: pirmajā daļā aprakstīšu ceļojumu un iespaidus, bet otrajā – mazliet praktiskāka informācija.

Tātad - ar draugu bijām jau izlēmuši, ka dosimies Valentīndienu sagaidīt Īrijā, bet Kerry krita par mūsu izvēli tāpēc, ka no Frankfurtes Ryanair piedāvā 2 galamērķus Īrijā (februārī) – Dublin vai Kerry. Nolēmām lidot uz Kerry, jo tas likās kaut kas „nepieradinātāks” un bija daudz mazāk informācijas par to, kāda ir šī Īrijas daļa, līdz ar to tā vilināja. Internetā rezervējām B&B naktsmītni Killarney, kā arī noīrējām auto, ar ko doties pārbraucienos. Pēc veiksmīgas piezemēšanās Kerry Airport, pirmais pārsteigums jau bija tas, ka, laikam jau okeāna ietekmē, gaiss bija daudz siltāks nekā mēs paredzējām – dienā vidēji ap 7 – 10 grādi (naktis gan kļuva vēsākas, bet nenokritās zem nulles). Tad nu devāmies pēc sava noīrētā auto. Kad to ieraudzījām, nesapratām, vai smieties vai raudāt – stūre atradās labajā pusē un ātrumi bija jāpārslēdz ar kreiso roku! (Par ko bijām piemirsuši.) Un arī pirmā izbraukšana uz lielceļa bija diezgan komiska, jo visu laiku savam draugam atgādināju, lai turas ielas kreisajā pusē. Sevišķi grūti bija ar krustojumiem un apļiem, bet pēc vienas dienas jau bijām pieraduši un lielu problēmu ar to nebija.

B&B bijām norezervējuši pilsētā Killarney, kas atrodas tikai 15min braucienā no Kerry lidostas. Vispirms devāmies uz B&B, nolikām mantas un aprunājušies ar saimnieci par to, ko ir vērts apskatīt, sākām Īrijas iepazīšanu. Pirmais brauciens bija uz Ross Castle, salu un ezeru, kas ir tikai 5 min. braucienā no Killarney. Šis ezers un pils (kas gan vairāk atgādina tādu kā cietoksni) ir ieskauts pakalnos. Diemžēl, mums pagadījās migla (kas Īrijā nav nekas nepierasts), tā ka skatu pilnībā izbaudīt neizdevās. Vasarā šeit tiek piedāvāti arī braucieni ar laivām un ieeja pilī, bet februāri, kas skaitās nesezona, to izdarīt nevarēja, tā ka mēs devāmies iekarot apkārtni ar kājām, jo visapkārt mežā ir ierīkotas takas, pa kurām var tikt līdz ļoti skaistām un klinšainām vietām, no kurām paveras aizraujoši skati uz ezeru.

Tiesa, viens šāds taku maršruts turp un atpakaļ ir aptuveni 6-7km garš, tā ka nodrošinieties ar ērtiem apaviem. Ja paveiksies (kā mums!) redzēsiet arī kādu savvaļas briedi, jo tie šajā reģionā ir diezgan izplatīti! Pēc šādas garas pastaigas bijām izsalkuši, tāpēc devāmies atpakaļ uz Killarney ieturēt vakariņas B&B saimnieces ieteiktajā Murphy’s Bar, kas bija tiešām jauka vieta. Es ieteiktu nogaršot tradicionālo Irish Stew! Vakaru un nakts cēlienu pavadījā bārā Grand, kur līdz 23:00 spēlē dzīvo īru mūziku, bet pēc tam ierodas kāda grupa ar saviem priekšnesumiem. Tā tas notiek katru vakaru (pat darbdienās), bārs ir vienmēr ļaužu pilns un tur var satikt ļoooti daudz ceļotāju no dažādām vietām, tā ka perfekta vieta jaunu draugu iegūšanai!

2. diena sākās ar agru celšanos, jo bijām nolēmuši doties pilnā dienas izbraucienā pa Ring of Kerry (kas ir tāda kā daļēja pussala, kas iestiepjas okeānā). Pirmais mūsu pieturas punkts bija Muckross House and Gardens, kas ir 19.gs. celta liela māja ar milzīgu dārzu, kas ietver abatiju (14. gs.), parku, ezeru, Torc ūdenskritumu u.c. skaistas vietas, kas ir arī daļa no Killarney nacionālā parka teritorijas. Katrā no šiem objektiem ir izveidota mašīnu piestātne, tā ka tas ir diezgan ērti tūristiem, bet mēs izlēmām šo braucienu veikt zirga pajūgā, jo izstaigāt visu šo teritoriju ar kājām ir diezgan neiespējami. Pie tam, kučieris bija zinošs un pastāstīja mums visu šī nama un parka vēsturi, tā ka sanāca apvienot patīkamo ar lietderīgo. Galu galā šī apskate zirga pajūgā mums aizņēma 1,5h un izmaksāja Eur35 (kaut gan man nav ne jausmas, vai tas bija lēti vai dārgi).

Tālāk devāmies pa Ring of Kerry tik uz priekšu apskatīdami visu, ko tas piedāvā. Man visvairāk atmiņā palika Ladies View (skats no augšas uz ieleju, ezeru, klintīm utml.), Gap of Dunloe (vieta, kur savienojas 2 nogāzes veidojot tādu kā ieleju) un brauciens pa klintīm gar Atlantijas okeānu. Viss šis brauciens ir 166km garš un mums, apstājoties apskates objektos, aizņēma aptuveni 6h.

Kad atgriezāmies Killarney, vakaru atkal pavadījām tajā pašā bārā Grand un jautrības netrūka arī šoreiz.

3. diena tika veltīta suvenīru meklējumiem un iegādei, un tad arī ap pusdienlaiku bija jādodas atpakaļ uz lidostu.

Un tagad pāris praktiskas lietas:

1)Esiet gatavi stipram vējam un arī lietus uznāk bez brīdinājuma, tāpat kā migla, kas parādās un pazūd kad vien vēlas, tā ka nekad nevari būt drošs, vai skaistos skatus izdosies izbaudīt pilnībā vai arī tos aizsegs migla. Taču neļaujiet tam sabojāt sev omu! Iespaidu pietiks tāpat!

2)Tā kā šī ir tūristu iecienīta vieta, tad viesnīcu, moteļu un B&B ir vairāk nekā vajag, jo gandrīz katra otrā privātmāja ir pārvērsta B&B, tomēr cenas atšķiras atkarībā no sezonas. Piem., no decembra līdz martam (kad ir nesezona) var dabūt istabiņu B&B par 25-30Eur no cilvēka, bet sezonā tā pati istabiņa var maksāt ap 60Eur vienam cilvēkam.

3)Vēl viens fakts ir tāds, ka ziemas mēnešos daudzas izklaides nav pieejamas, piem., izjādes ar zirgiem kalnos, izbraucieni ar riteņiem, kā arī dažādas pilis un muzeji bieži vien ir slēgti un tos nākas apskatīt vien no ārpuses.

4)Bijām pārsteigti par to, cik grūti ziemā ir atrast kādu atvērtu restorānu Ring of Kerry. Bijām nobraukušu jau kādas 2h līdz beidzot atradām vienu atvērtu kafejnīcu, tomēr ēdieni ir lētāki nekā, piem., Francijā vai Vācijā. Un vispār ziemas sezonā daudzi suvenīru veikali u.c. vietas strādā saīsinātu dienu vai arī nav atvērti nemaz.

5)Ceļi ir ļoti šauri un līkumaini, un pat pa tā sauktajiem galvenajiem ceļiem nevarēsiet pabraukt ātrāk par kādiem 70km/h. Dažviet, ja pretī nāk autobuss vai lielāka mašīna, nākas nobraukt ceļa nomalē, lai vispār varētu izmainīties. Un uzmanieties no aitām! Tās uz ceļiem var pargadīties visneiedomājamākajās vietās!

6)Tiem brašuļiem, kas sadūšojas braukt ar mašīnu caur Gap of Dunloe varu pateikt, ka tas, droši vien, būs ekstrēmākais brauciens, ko būsiet veikuši, jo vietas uz ceļa pietiek kņapi vienai (mazizmēra!) mašīnai, pie tam ceļš sastāv no vieniem vienīgiem līkumiem, tā ka ir diezgan reāla iespēja noskrāpēt mašīnu gar klintīm un klintsbluķiem ik uz soļa. Vidējais ātrums 5km/h. Ja būsiet veiksmīgi tikuši cauri Gap of Dunloe, tad nākošais ekstrēmais piedzīvojums ir tikt atkal uz „lielceļa”, jo ceļa norādes nav pārāk populāras šajā vietā. Mēs apmaldījāmies starp visām šīm klintīm un kalniem, bet, par laimi, vietējie ir atsaucīgi un brauca mums pa priekšu parādot ceļu ārā no šī murga... Bet tomēr ir tā vērts! Adrenalīna pietiks ilgam laikam! Un, starp citu, dzīvē šī vieta ir DAUDZ iespaidīgāka nekā bildēs!

7)Esiet piesardzīgi, kad īrējat mašīnu. Internetā mēs izīrējām mašīnu uz 3 dienām par 66Eur, taču, kad vēlāk pārbaudījām karti, tad izrādījās, ka ir atskaitīti 180USD. Kā mums paskaidroja – tās ir lidostas nodevas, apdrošināšana, kā arī benzīns, tā ka neizdariet tādu pašu muļķību kā mēs – pirms mašīnas atdošanas piepildījām benzīnu.

8)Angļu valoda man nav problēma, taču īru angļu valoda man sagādāja problēmas.

Protams, pa 3dienām nav iespējams izbaudīt visu, ko šī Īrijas daļa piedāvā, tomēr arī tas mazais ieskats, ko guvām, bija aizraujošs un neaizmirstams (ar visām aitām malu malās un irish pubs, kas atrodas viens pie otra).